2016. júl 27.

Ízletes, könnyű olasz tészta, mindössze 15 perc alatt

írta: PeatMNemeth
Ízletes, könnyű olasz tészta, mindössze 15 perc alatt

Előre szólok, nem vagyok egy mesterszakács, még csak sima szakács szintjén sem vagyok, de szeretek időnként összedobni valami egyszerű fogást. 

Nem tudom, ki hogyan van ezzel, de én a nagy melegben képtelen vagyok befogadni bármilyen nehéz ételt. Ilyenkor többnyire csak folyadékon élek. Egész nap azonban nem lehet vizet inni, ételre is szükség van. Sokszor valami vegyes salátánál kötök ki, de a kecskekaját is hamar meg lehet unni. 

Újabban egyre inkább szimpatizálok az olasz konyha egyszerű, de nagyszerű (oh, micsoda klisé) ételeivel. Ezek közül készítettem el egyet ma, Gennaro Contaldo youtube videója által inspirálva. Meg baromi éhes is voltam már. Gennaro egyébként hatalmas forma, igazi olaszos szenvedéllyel főz. Ja, amúgy Jamie Oliver tőle tanulta az olasz konyha alapjait.

rhr90fvluy.jpg

Szóval, a kaja: Paradicsomos spagetti. Mondtam, hogy egyszerű. Igen, nagyszerű is. (bocs)
Hozzávalók 1 főre: 

  • olívaolaj
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 chili paprika
  • 10-12 db koktélparadicsom
  • 200 gramm spagetti
  • friss bazsalikom
  • só, bors

Először is, a spagettit forrásban lévő sós vízben elkezdjük főzni.

photo_2016_07_25_16_40_11.jpg

Egy serpenyőben az apróra vágott fokhagymát és chilit olajon megizzasztjuk, kb. 1 perc, majd hozzáadjuk a negyedekre vágott paradicsomot és a tépett bazsalikomot. Hozzáadunk egy kis tésztavizet valamint megy még bele egy-egy csipet és bors. 2-3 percig hagyjuk összeérni.

photo_2016_07_25_16_46_35.jpg

Hozzáadjuk a spagettit. Kicsit előbb kell kivenni a vízből a tésztát, még mielőtt al dente lenne, mert a serpenyőben még tovább kell főzni kicsit. Így teljesen magába szívja az ott összeért ízeket. Időnként átkeverve addig főzzük, míg már kezd krémes lenni, itt hozzáadunk még egy kevés olívaolajat, majd jól összekeverjük. 

photo_2016_07_25_16_50_25_1.jpg

Kész, tálalható. Tetejét ízlés szerint sajttal ízesíthetjük és a friss bazsalikom sem maradhat el. Jó étvágyat!

file_2016_07_24_19_09_03.jpeg

A képek telefonnal készültek, ezért sajnos nem túl jó a minőségük, de a lényeget azért visszaadják. 

Ha tetszett a cikk, kattints ide és iratkozz fel a facebook oldalra! 

Szólj hozzá

gasztro